Etiketter

søndag 27. oktober 2013

Glutenfrie sjokoflarn

Nå har havrekjeksene med sjokoglasur kommet til butikken igjen, sammen med pepperkakene. Er det en juleting?!? Uansett: Jeg ELSKER de, men de inneholder fryktelig mye sukker - og hvetemel. Jeg brukte ingredienslisten til å lage min egen oppskrift:
Jeg pyntet med hakkete mandler mens glasuren fortsatt
 var varm.
Jeg rørte sammen
- 100g smeltet smør,
- 2 ss sukker,
- 3 dl havregryn,
- 1 dl rismel
- 1 dl vann,
- litt salt og 
- litt bakepulver.
Med en fuktig skje laget jeg små hauger og presset de flate. Det tok ca. 20 min. ved 160C i ovnen til de ble sprøe. Jeg smeltet sjokolade med litt kokosolje, rørte det sammen og glaserte de avkjølte kjeksene.
Ungene kastet seg over disse - så jeg er nok ikke den eneste i familien, som ELSKER sjokoflarn :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar