Etiketter

lørdag 9. februar 2013

Indisk karri med reker og pappadums

 Etter å ha laget Bountykuler hadde vi en god del kokosmelk til overs og den brukte jeg i en mild karrirett, som alle likte kjempegodt. Den ble enda mer eksotisk med selvstekte pappadums ved siden av. Pappadums er i hovedsak laget av linsemel og er dermed glutenfrie.
Jeg marinerte
- ca 200g store reker  i
- 2-3 ss Patak's Tikka Masala Paste mens jeg kuttet og stekte
- noen brokkoliroser,
- 1-2 gulrøtter
- 1 løk
- 1 rød løk
- 1 paprika. Så tilsatt jeg
de marinerte rekene,
- 1/2-1 boks kokosmelk og
- 2 ss røde linser.
Mens sausen kokte stekte jeg pappadumsene * i rapsolje. Det var fort gjort, siden die bare steker i noen sekunder på hver side.
Det hele spiste vi på
- fullkornris.

* Litt juks her med 2 ferdigprodukter: Både karripasten og pappadumsene kjøpte jeg på min lokale matbutikk (en REMA 1000). I steden for ferdig karripaste kan en karrikrydderblanding rørt sammen med sitronjuice og olje gi et lignende resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar