Etiketter

onsdag 2. november 2016

Glutenfrie Cantucci

Jeg elsker Semper sine cantucci mandel men dessverre har de etterhvert forsvunnet fra butikkene her i Trondheim. Etter at kundekontakten bekreftet dette, begynte jeg å bake cantucci/biscotti selv etter oppskrifter fra nettet (bl.a. fra Sempermmen de ble alltid så smulete.
Til slutt brukte jeg ingredienslisten på produktet og gjettet meg fram til mengden. Resultatet er jeg meget fornøyd med!

Jeg blandet
2 dl rismel,
2 dl sukker,
1 dl maismel,
2 ss potetmel,
1 ts guarkjernemel,
1/2 ts bakepulver,
1-2 nevner grovhakkete mandler,
3 egg og
2 ts myk margarin.

Jeg rullet ut deigen i to pølser på et bakebrett og stekte de i 15 minutter på 200C.
Så skjæret jeg de i skiver som ble lagt tilbake på bakebrettet og stekt på 150C i ytterlige 20 minutter.

Når kjeksene er tørre og avkjølte kan de oppbevares lenge.
Nydelig til kaffe!

2 kommentarer:

  1. Blockchain is one of the popular wallet platforms. The transaction limit varies as for new users as well as for other users. To know more about the daily transaction limit process, just feel free to dial Blockchain support phone number and get all the required information about it. The experts will leave no efforts in providing the best to users. These technicians are mastered in providing the best possible support with no more worries.

    SvarSlett
  2. Have you purchased a new phone and are unable to use Binance on your new device due to verification problem? Are you having trouble backing up the previous data in Binance exchange? If you are worried that all your previous data will be lost and your trading experience will be hampered with this problem, then contact Binance customer service team via dialing Binance Support Number to find proper solution to this problem. The customer care give solutions in a very short time so that you can be back on track to trade smoothly again.

    SvarSlett