Etiketter

onsdag 17. oktober 2012

Tysk løkpai: Zwiebelkuchen (glutenfri)

Jeg kommer fra et område i Tyskland der det dyrkes vin. Når druene er høstet og fermenteringssprosessen er i gang, får men "ny vin" (Neuer Wein eller Federweisser), en musserende, tåkete druejuice med alcohol - liksom en naturlig "rusbrus". Til den serveres Zwiebelkuchen - en smakful pai med løk, bacon og karve.
Bunnen laget jeg av
- 2 dl soyamel,
- 1 dl teffmel
- 2dl havremel
- 1 dl potetmel
- 1dl bokhvetemel røres sammen med
- 1/2 pakke gjær,
- 1 ts salt,
- ca 2ss olje og
- 3 dl vann og fylte den med en blanding av stekte
- baconterninger
-3 store løk (i skiver),
- 1 purreløk (ikke en "klassisk" ingrediens) og
- 1 ss karve. Så rørte jeg sammen
- 1dl rømme
- 2 dl melk
- 2 egg
- salt og pepper og helte blandingen over fyllet før jeg bakte det hele i ca 30 min på 180C.

2 kommentarer:

  1. Hei, Er innom for å ønske deg god helg! Herlig oppskrift du deler med oss. Gleder meg til å prøve ut denne. klem Siv:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. God helg til deg også!!! Gleder meg alltid over dine koselige kommentarene!

      Slett