Etiketter

mandag 15. oktober 2012

Et godt brød (mot alle prinsipper)

 
 Et innlegg mot alle prinsipper: Som bildet røper, så er det en ferdigpakke, som er basisen til dette brødet. Grunnen til at jeg velger å dele dette er at det ble et kjempegodt resultat, slik at Lisa ikke vil ha noe annet brød lenger.
Jeg brukte "Finax Surdegsbrödmix" etter anvisningen på pakken og tilsatt
- solsikkefrø,
- linfrø,
- bokhvete
- rene havregryn
- sesamfrø,
- 2 dl rømme og
- vann til deigen fikk riktig konsistens. (Frøene tar opp en del vann etterhvert). Hadde Lisa likt gresskarkjerne hadde jeg brukt de også.
Siden jeg hadde tilsatt så mye ekstra ble det nok til både brød og rundstykker. Sistnevnte baker jeg i store sillikon-muffinsformer, ellers flyter de så lett utover. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar