Etiketter

onsdag 10. oktober 2012

Teff-brownies med nøtter

Det har vært lite helsefokus i blogginnleggene i det siste...
Jeg sier det som det er: Jeg er en sjokoholic.
Etter å ha besøkt bloggen gluten-free girl and the chef  prøvde jeg ut min egen brownie-versjon og ble sååå fornøyd! Alt ble spist opp så fort at det bare er dette bilde vi har igjen nå...
Jeg smeltet
- 1 dl smør/margarin og rørte inn
- 2 ss bakekakao,
- 2 dl sukker,
- 1 ts vaniljesukker,
- 2 store egg og
- 1,5 dl teffmel.
Etter at røren var fordelt i langpannen, strødde jeg en nevne hakkete cashew- og peanøtter utover, sammen med noen ekstra sjokoladebiter og bakte det hele på 180C i 15 min.

2 kommentarer:

  1. Oi, denne såg farleg god ut og kjapp å lage... trur den må prøvast allereie i dag :). Har også tenkt på prøve kokoskulene... takk for flotte oppskrifter! :)

    SvarSlett
  2. Hei, WOW takk for super fristelser:-) nam nam nam. klem Siv:-)

    SvarSlett