Etiketter

søndag 4. november 2012

Gresskarsuppe til Allehelgensdag

Mens barna feiret den irske/amerikanske allehelgensaften halloween på onsdag, er det allehelgensdag i dag. Dette bruker jeg som unnskyldning for at jeg legger ut denne oppskriften så sent...
Etter å ha åpnet gresskaren tok jeg ut kjernene og så mye av kjøttet jeg kunne med en isskje.
Jeg skjæret
-gresskarkjøttet i terninger og freste de i olje sammen med
- 2 gulrøtter i terninger,
- 2 poteter i terninger,
- 1 søtpotet i terninger,
- 1 rød løk,
- 1 purreløk,
- 1 hvitløksfedd,
- noen brokkolibiter og
- 2 krydderpølser i skiver.
Jeg tilsatt
- 1 l buljong (glutenfri),
- 2 dl rømme
- 1 ss hvitvinseddik
- 1 ts potetmel rørt ut i
- litt melk
- urter (persille, gressløk, dill) og lot det hele småkoke til alt var mør.
God appetitt!

P.S. Den lille "gresskaren" er egentlig en appelsin. Mye enklere å skjære ut!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar