Etiketter

søndag 25. november 2012

Glutenfrie pepperkaker

 Nå er det bare en uke til første advent!
Da var det på tide å prøve seg på glutenfrie pepperkaker!
Jeg surfet litt på nettet før jeg prøvde ut min egen variant, som ble veldig vellykket!

Jeg rørte
- 100 g smør og
- 2 dl sukker og
- 2 egg sammen før jeg tilsatt en blanding av
- 2 dl bokhvete,
- 1 dl maizena,
- 2 dl soyamel,
- 1 ss coconut palm sugar,
- 1 ts hornsalt,
-1 ts nellik,
- 2 ss kanel og
- 1ss psyllium.
Jeg sparte  en god del av melblandingen til utbakingen.
Da pepperkakene var ferdigstekte etter 10-15 min på 175C, rørte jeg sammen
- melis  med litt
- sitronjuice og evtl litt
- konditorfarge. Denne  glasuren fylte jeg på sprøyteflaske, men man kan også bruke en avklippt plastpose eller bare bruke en kniv til å spre den utover. Pynt, men sjekk innholdsfortegnelsen først: Noe, f.eks. Smarties inneholder gluten. Nonstop går fint!
GOD JUL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar