Etiketter

mandag 3. desember 2012

Julebakst: Kokosmakroner

Dagen etter jeg hadde bakt disse oppdaget jeg, at REMA 1000 selger glutenfrie kokosmakroner - men det er jo uansett ikke det samme! Det var tross alt ikke så vanskelig eller arbeidsintensiv å få til disse:
Jeg pisket
- 4 eggehviter stive og tilsatt
- 200g sukker,
- litt kanel og
- 2 dråper mandelaroma. Til slutt rørte jeg inn
- 200g kokosmasse og fylte det hele i en plastpose, klippet av hjørnet og sprøytet makronene på bakepapir.
Så bakte de ved 150C i 20-25 min.
De avkjølte makronene dyppet jeg i
- smeltet sjokolade og pyntet de med gull sukkerstrø.

Her finner du en link til en litt mer fancy oppskrift for kokostoller med appelsin og sjokolade.

Oppskriften jeg brukte her stammer fra boka "Dr. Oetkers Weihnachtsbäckerei", Moewig 1996

2 kommentarer:

  1. Hei, Dette høres nydelig ut. Takk for super oppskrift som alltid. juleklem Siv:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Siv! Det er alltid sååå hyggelig med en kommentar fra deg!Frohe Weihnachten! Silja

      Slett